Sėkmingų ETSY parduotuvių kūrėjos patarimai naujokams

„Kol Jūs tik galvojate, kiti jau veikia“

Urtė Čybaitė, sėkmingų LinenHomeShop ir PetitDeLin ETSY parduotuvių kūrėja ir savininkė, dalinasi savo istorija ir patirtimi, kaip idėją paversti tikrove ir niekada nenuleisti rankų. „Kol Jūs tik galvojate, kiti jau veikia“ – Urtės Čybaitės patarimas visiems, norintiems pradėti prekybą internetu.

  • Kaip gimė idėja kurti produktus iš lino? Nuo ko pradėjote?

Mano šeima prekiavo tekstilės gaminiais pilies gatvėje, Vilniuje. Tai linas mane supo nuo pat paauglystės. Padėdavau tėvams sukirpdama gaminius, pakuodavau juos, per vasaros atostogas prekiaudavau Pilies gatvėje. Atsirado noras ne tik prekiauti, bet ir pačiai siūti. Pradėjau nuo mažų dovanų maišelių.

seimos-foto

  •  Iš kur įgavote patirties savo produktų kūrimui, jų tobulinimui, prekyba jais?

Studijavau kolegijoje drabužių projektavimą ir technologijas. Po mokslų nusprendžiau, kad darbas siuvimo fabrikuose ar pas drabužių dizainerius ne man. Ir diplomas nugulė į stalčių. Pradėjau dirbti pardavėja-konsultante drabužių parduotuvėje.

Man nuo vaikystės patikdavo prekiauti. Tėvas veždavosi mane į Lenkiją, atsivežtas prekes pardavinėdavom Vilniaus, Kalvarijų turguje. Man patikdavo jam padėti prekiauti ir užsidirbti. Smagu buvo turėti savų pinigų, pirkti lėles ar saldumynus. Mama užsiimdavo visokiais rankdarbiais. Nepraleisdavo nei vienos kaziuko mugės. Tai gi, augau menininkės ir prekybininko šeimoje.

Galiausiai mokėjimą siūti, konstruoti sujungiau su meile prekybai. Dabar ir gaminu ir prekiauju 🙂

  • Kuriate namuose, kaip atrodo Jūsų studijos kampelis?

Turiu nedidelį, gal 5 kvadratinių metrų, kambarėlį, kuriame vos kelios lentynos, komoda, stalas, siuvimo mašina ir krūvos medžiagų. Ir tik aš suprantu, kur kas padėta. Tiek vietos, tiek tvarkos ten mažoka.

  • Kas Jus įkvėpia kūrybai? Naujoms idėjoms?

Dažniausiai tai pamatytas naujas audinys. Patiko – perku. Ir taip kraunu į krūvą. Seku spalvų tendencijas, ypač vestuvių temas. Daug naujų gaminių, spalvų pasufleruoja patys klientai. Taip ne tik išsiplėtė spalvų gama, bet ir atsirado naujų produktų – plaukų aksesuarai, varlytės, žiedų pagalvėlės ir kt.

  • Kaip atrodo produkto kūrimas? Gal galite papasakoti daugiau apie procesą?

Kaip minėjau, turiu maniją pirkti audinius. Jie gali pragulėti kampe ir metus. Vieną dieną tiesiog ateina įkvėpimas. Pavyzdžiui, varlytės atsirado kaziuko mugės išvakarėse. Lininėm suknelėm prekiauti Lietuvoje dar kaip ir nesezonas. Ką čia padarius, kad medžiagų pirkti nereiktų, būtų prekė skirta mugei, o vėliau ir internetinėje parduotuvėje prekiauti galėčiau. O, varlytės.  Jau daug kas klausė, prašė, o aš vis atsisakydavau, nes nemoku. Penkiolika minučių google universitete, ir darbai prasideda. O tada viena spalva, kita, taškuota, languota ir panašiai. Tada sustoji. O kur gauti kokybiškų užsegimų? Nusiperki – vienus, kitus. Renkiesi, kas tvirčiau. O kaip aš jas pateiksiu, eksponuosiu mugėje? Kaip pakuosiu? Leki pirkti dėžučių. Nuojauta pasiteisina, peteliškes mugėje perka.

Kitas etapas varlytėmis pradėti prekiauti Etsy. Artėja vasara, vestuvių sezonas. Reikia nuotraukų fotosesijos.  Prekybos centre, bepirkdama vaikams drabužius, pastebiu berniukišką kostiumą. Tokį su cinkeliu, labiau vintage.  Prieš akis pradeda plaukti retro nuotraukos, vintage stiliaus atvirukai. Va ir idėja fotosesijai. Modeliuką turiu – įdarbinsiu savo šešiametį. Hm, vienas berniukas su varlytėmis kažkaip nuobodoka. Reikia istorijos. Reikia mergaitės. Aha, bus mergaitė, reiškias reik suknelės. Taip gimsta naujos suknelės ir plaukų aksesuarai.

foto-85

  • Ar plėtojote verslą Lietuvoje? Kaip ir kada Jūsų veikla tapo tarptautinė? Su kokiais iššūkiais susidūrėte?

Dėmesio Lietuvos rinkai skiriu mažai. Karts nuo karto pasireklamuoju Facebook teminiuose forumuose – rankdarbių, krikštynų. Per metus dalyvauju tik dvejose mugėse – Kaziuko ir Kalėdinėje Commune Art.

Etsy prekiauju jau virš 6 metų. Šią platformą  rekomendavo draugai, prekiaujantys veltiniais. Susiorganizavau lininių suknelių mergaitėms fotosesiją ir atsidariau Etsy parduotuvę. Pirmą pardavimą turėjau po 4 dienų. Deja, startavau ne laiku – rudenį. Tuo mano prekyba ir baigėsi. Kitas pardavimas buvo po metų.

Galvojau, kad užtenka patalpinti gaminių nuotraukas ir visi puls pirkti. Nieko nežinojau apie sezoninę prekybą, vestuvių rinką, SEO. Surizikavau, užsisakiau mokamą parduotuvės kritiką. Gavau daug gerų patarimų. Pradėjau tvarkytis parduotuvę. Perkandau Etsy SEO vingrybes. Atradau savo nišą – flower girls dresses.  Pataikiau į to sezono vestuvių madas. Užsakymų tikrai netrūko. Ateitis atrodė daug žadanti. Deja, koją pradėjo kišti didėjanti konkurencija. Į Etsy pradėjo plaukti kinietiškos prekės. Atsirado daug parduotuvių su identiškomis prekėmis, skyrėsi tik nuotraukos. Jie taikė į tas pačias vestuvių temas – rustic, vintage, country. Pasidarė sunku konkuruoti paieškoje. Konkurentai siūlė perpus mažesnes kainas, plius dauguma pardavėjų buvo iš JAV. Tai automatiškai jų pristatymo terminai greitesni. Iš tikrųjų, pradžiai nesupratau, kas vyksta. Kodėl visi perka tas pigias sukneles, kurios atrodo pasiūtos iš užuolaidų? Kol iš vieno kiniečių fabrikėlio gavau laišką su pasiūlymu ir nuotraukomis prekiauti jų gaminiais. Šiai dienai padėtis pasitaisė, nes daug parduotuvių buvo užblokuotų dėl nepatikimumo ir brokuotų prekių. Bet tuo metu, t.y. prieš 3 metus, tai buvo didelis spyris galvoti kažką naujo.

Kartu su drauge įkūrėm – Linen Home Shop. Pradėjom prekiauti lino gaminiais namams. Kadangi Etsy buvom nebe naujokės, startavom prieš pat Kalėdinę prekybą. Sunku nebuvo. Svarbiausia buvo gaminių pateikimas. Žinojom, ko reikia, kaip patekti į Etsy naujienlaiškius, būti pastebėtoms Etsy administratorių. Nors su drauge keliai ir išsiskyrė, toliau stengiuosi išlaikyti iškeltus tikslus. Šiuo metu turiu dvi Etsy parduotuves, ir užsakymai nenutrūksta ištisus metus. Taip pat bandau perprasti Dawanda platformą. Galva pilna idėjų. Svarbu tik neaptingti ir nuolatos dirbti, net jeigu ir nėra užsakymų.

img_0945

  • Kuo Jūsų produktas yra išskirtinis?

Aš negaliu sakyti, kad jis išskirtinis. Tiek modeliai, tiek konstrukcijos nesudėtingi. Išskirtinumas ir slypi paprastume. Svarbiausia, kaip tu savo prekę pateiksi. Kadangi aš pati savo gaminių nefotografuoju, man svarbu, kad fotografas suprastų mane iš kelių sakinių.

  • Kokia prekė yra Jūsų mėgstamausia?

Man lengviau pasakyti, ko nelabai mėgstu daryti. Tai gėlyčių – plaukų segtukų. Ypač didesnių užsakymų,  nes susibadau pirštus su adata, kenčia nagai.

  • Kuo skiriasi Jūsų parduotuvė pirmąją dieną ir šiandien?

Pati pirmoji pasikeitė neatpažįstamai. Keičiau pavadinimą. Startavau su ilgu ir sunkiai ištariamu – Lefthandedcraftclub. Dabar trumpas ir lengvas – Petit de Lin. Keitėsi nuotraukų kokybė, išsiplėtė prekių asortimentas. Antroji – tiesiog tęsiu pradėtus darbus ir plečiu asortimentą. Vis pagalvoju apie naują logotipą.

img_2780

  • Kaip manote, kas lėmė Jūsų sėkmės istoriją?

Mano pagrindinis tikslas buvo susikurti darbo vietą namuose, kol buvau motinystės atostogose. Norėjau dirbti sau ir nepriklausyti nuo kitų.

  • Kas Jums labiausiai patinka Jūsų kūryboje – darbe?

Tikriausiai kaip ir visiems, prekiaujanties Etsy, Cha-Ching žinutė telefone 🙂 Viena stipriausiu emocijų – palengvėjimas po naujų gaminių fotosesijos. Savaitę prieš ją man galvoje sukasi būsimų nuotraukų kadrai. O po fotosesijos, galva ištuštėja ir apima palengvėjimas. Smagu pamatyti savo darbus Etsy, Dawandos naujienlaiškiuose, šventinėse kategorijose. Tada supranti, kad dirbi neveltui. Smagu dirbti su dideliais užsakymais – vestuvėms, krikštynoms.

  • Jūsų kalėdinės nuotraukos labai žavios, kuria tikrą Kalėdinę nuotaiką. Kada pradėjote ruoštis Kalėdiniam sezonui? Kiek tai užtruko?

Etsy Kalėdoms pradedu ruoštis jau rugsėjo mėnesį. Dawanda platformoje mėnesiu vėliau. Pradedu dėlioti šventinius raktažodžius. Ne iš karto, po kelias prekes per savaitę. Keičiu nuotraukas pagal sezoną. Kuriu naujas prekes. Organizuojuosi fotosesiją.

foto-0068

  • Koks Jūsų patarimas kitiems, norintiems pradėti prekybą internetu?

Nepabandęs – nesužinosi. Susirašyti tikslų sarašą ir siekti. Nebijoti rizikuoti. Kol Jūs tik galvojate, kiti jau veikia.

img_2067

Ačiū, Urte, kad pasidalinai savo sėkmės istorija. Tikimės, kad ši istorija įkvėps kitus ryžtingai pradėti savo mėgstamą veiklą.

Susijusios nuorodos:

LinenHomeShop e-parduotuvė, facebook, instagram.
PetitDeLin e-parduotuvė, facebook.
Nuotraukos: Kristina Černiauskienė ir Simona Benetytė – Mikutavičienė: 

SEOkitchen.lt komanda

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

%d bloggers like this: